Ertico Academy’nin ev sahipliği yaptığı 29 Haziran’da ERTICO koordinasyonunda AB tarafından finanse edilen 5G-MOBIX Yunan-Türk koridoru projesinin ana faaliyetlerinin sunulduğu webinar gerçekleştirildi. Iccs’den Barbara Basdeki tarafından modore edilen panelde, proje konsorsiyumunun tüm ortakları (Turkcell, Ericsson, Ford Otosan ve WİNGS ICT Solutions) ‘ndan temsilciler konuşmalarını gerçekleştirdi. Webinar boyunca, konum, 5G ağ altyapısının dağıtımı ve OBUs/RSUs/uygulamaların geliştirilmesi hakkında bilgi veren deneme sitesi koridoruna genel bir bakış sağlandı. Aşılması gereken zorluklarla ilgili açıklamalar da yapıldı.

5G-MOBİX, Türkiye, Çin ve Güney Kore de dahil olmak üzere 10 Avrupa ülkesinden 55 ortakla AB tarafından finanse edilen bir projedir. Bu geniş kapsamlı ortak Konsorsiyumu ile proje, Avrupa bit endüstrisi ile 5G gelişiminin ön saflarında yer alan küresel oyuncular arasındaki işbirliğini gerçekten temsil etmektedir. 5G-MOBİX, farklı araç Trafiği, Ağ kapsama alanı ve servis talebi koşulları altında, çoklu sınır ötesi koridorlar ve yerel deneme siteleri boyunca 5G temel teknolojik yenilikleri kullanarak otomatik araç işlevlerini test etmektedir. Misyonunun bir parçası olarak, proje, dağıtım senaryolarını tanımlarken ve Standardizasyon ve spektrum tahsisi boşluklarına yanıt verirken, sınır ötesi bağlamda 5G özellikli KKAM’IN faydalarını değerlendirmektedir.
Ipsala Türkiye ile Yunanistan’ın Kipoi kasabası arasındaki sınır geçişi, iki ülke arasında ticari taşımacılığa fırsat vermektedir. Bu sınır geçişinde, geçen araçların idari prosedürlerinin ve x-ışını kontrollerinin yapıldığı bir gümrük alanı vardır ve deneme kapsamında kamyon platooning ve yardımlı sınır geçişi gibi yenilikler uygulanmaktadır. Bu sınır ötesi koridor, diğerlerinin Portekiz ve İspanya arasındaki sınır koridoru ve Almanya, Çin, Finlandiya, Fransa, Güney Kore ve Hollanda’daki altı dağıtım öncesi deneme alanı olduğu projedeki sekiz deneme alanından biridir.

Projeyi ve sınır ötesi koridoru tanıtan Turkcell’den Nazlı Güney, ” bu proje, verimlilik ve sürdürülebilirlik taleplerimizi karşılamak için geleceğin otomatik hareketliliğine ihtiyaç duyması nedeniyle önemlidir. Bunun gerçekleşmesi için, kooperatif hareketliliğinin potansiyel zorlukları çözmek için endüstriden birden fazla aktöre ihtiyacı vardır. Kesin olan şey, bu sektörün yararlanabileceği birçok iş fırsatı olmasıdır.”Sınır kapısında bu projede yer alan şirketler arasında Ford Otosan, COSMOTE, ICCS, Intrasoft, WİNGS, Ericsson (Yunanistan ve Türkiye) ve Turkcell yer alıyor. Bu şirketler, daha yüksek bağlantı ve gerçek zamanlı işlem için gerekli gerekliliklerin yanı sıra güven, sertifikasyon ve kolluk kuvvetleri ile ilgili sorunları çözmelidir.

Ericsson’dan Ioannis Masmaidis, son pandeminin bir sonucu olarak projenin karşılaştığı gecikmelere dikkat çekti, ancak proje içindeki işbirliğini ve kaynaklara yatırım yapanların motivasyonunu övdü. Ford Otosan’dan Tahir Sari, platonlamada yer alan yenilikçi teknolojiyi ve sınırdan geçen ticari kamyonlara olan ilgisini sundu. Müfrezenin faydalarının yanı sıra müfreze operasyonlarının güvenli bir şekilde uygulanmasının altını çizdi. Ayrıca, yolculuklarındaki ilerleme diğer araçlar tarafından kesintiye uğradığında bile hızlı ve verimli bir şekilde hareket edebilmelerini sağlamak için araçlar arasındaki mesafenin nasıl güvenli bir şekilde kontrol edildiğini de bahsetti.

Sınırdaki sürekli zorluklardan biri, gümrük bölgesinde geçiş yoluyla mal kaçakçılığının ve insan ticaretinin önlenmesidir. Bu rol için yenilikçi teknoloji de kullanılıyor. Kostas Trichias, Gümrük Bölgesine giren yüklerde yasadışı maddelerin, malların veya insanların ne zaman bulunduğunu tanıyan yeni bir teknoloji gösterdi. Bu durumda, Tanıma Teknolojisi aracın sınırı geçmesini önler ve içeriğiyle ilgili Gümrükleri uyarır. Konsorsiyumun vizyonu, Avrupa’da ve ötesinde sürdürülebilir ve karlı bir 5G dağıtımının yolunu açmak ve en son teknolojinin ötesinde bağlı ve otomatik sürüş işlevlerini önemli ölçüde ilerletmek ve böylece otomatik araçların alımını hızlandırmaktır.